Tutkimukset osoittavat vahvan yhteyden asiakaskeskeisyyden ja liikevaihdon kasvun välillä. Asiakaskeskeiset organisaatiot menestyvät tarjoamalla laadukkaita tuotteita, palveluja ja kokemuksia kaikissa kohtaamisissa asiakkaan kanssa, sitouttamalla koko organisaation toimimaan asiakasta ajatellen ja kartuttamalla systemaattisesti asiakasymmärrystä.
Arvoa asiakkaalle luodaan asiakkaan tehtäviä tekemällä, ongelmia ratkaisemalla ja tarpeisiin vastaamalla. Asiakasarvon tuottaminen edellyttää ymmärrystä siitä, mitkä taloudelliset, toiminnalliset, emotionaaliset ja muut arvot – kuten ympäristö- ja sosiaalinen vastuu – motivoivat asiakasta; millä tavoin asiakas itse osallistuu arvonluontiin; ja miten yritysasiakkaalle tarjotut ratkaisut tuottavat lisäarvoa asiakkaan arvoketjussa. Kasvatamme ymmärrystä asiakkaista mm. asiakasanalyysien ja -kyselyjen sekä valikoitujen asiakkaiden haastattelujen avulla. Teemme myös asiakastarpeisiin, ostokäyttäytymiseen, valintamotiiveihin ja muihin kriteereihin perustuvaa segmentointia ja autamme arvolupauksen määrittelyssä asiakasymmärryksen pohjalta.