Asiakasymmärrys

Myös strategiatyössä on tärkeätä analysoida organisaation asiakkaiden tarpeita ja huomioida tämä näkökulma strategiassa. Asiakasymmärrys on lähtökohta asiakasarvon tuottamiselle, uusien toimintatapojen tunnistamiselle ja käyttäjälähtöisille innovaatioille.

 

Mitä tarjoamme

Teemme asiakasanalyyseja asiakasryhmistä ja niiden kehityksestä ja selvitämme eri ryhmien tulevia palvelutarpeita. Asiakaskyselyt ja keskeisten asiakkaiden haastattelut syventävät asiakasymmärrystä. Autamme hahmottamaan ja tunnistamaan eri asiakasryhmiä: Teemme asiakastarpeisiin perustuvaa segmentointia ja arvioimme eri segmenttien tarpeiden kehittymistä. 

Asiakasymmärrys kiteytyy arvolupauksessa, joka on asiakkaan kannalta merkityksellinen ja uskottava. Autamme rakentamaan tai päivittämään organisaation arvolupauksen asiakasymmärryksen pohjalta.

Palvelumme kattavat myös tuote- ja palveluportfolion kehittämisen ja tuotteistuksen asiakasymmärryksen pohjalta. Autamme sekä ulkoisessa – asiakkaalle näkyvässä – tuotteistuksessa että sisäisessä tuotteistuksessa – tuotantoprosessien, toimintatapojen ja vastuiden määrittelyssä ja yhdenmukaistamisessa.

Yhä useammin palveluja toteutetaan toimittaja- ja kumppaniverkostossa, joka tarjoaa asiakaslähtöisiä kokonaisratkaisuja. Verkostojen hallinnasta on tullut kriittinen menestystekijä. Autamme, kun tehdään päätöksiä siitä, mitä palveluja hankitaan, mitä tehdään itse, millaisia kumppaneita tarvitaan ja millaisella mallilla asiakkaita hyödyttävää ja koskettavaa arvoa tuotetaan.

 

Miten asiakkaamme hyötyy

  • Oman toiminnan hahmottaminen asiakasnäkökulmasta haastaa miettimään toimintamallin perustaa – mistä ja miten arvo asiakkaalle itse asiassa syntyy ja millaisia uusia toimintamalleja ja verkostoja tarvitaan, kun asiakkaasta tulee yhä enemmän arvonluonnin kumppani eikä vain kohde.
  • Näkökulman kääntäminen tuotteesta tai palveluista asiakkaaseen haastaa vakiintuneet toimintatavat.
  • Onnistunut segmentointi auttaa kohdistamaan resursseja tarkemmin.
  • Asiakaskäyttäytymisen muutosten ymmärtäminen mahdollista menestyvän toiminnan myös tulevaisuudessa.

 

 

Tutustu referensseihimme:

 

tral

Tradenomiliitto TRAL ry:n strategia

 

Nimi*

Yritys

Sähköpostiosoite*

Puhelinnumero

Viesti

Pakolliset kentät ovat merkitty *:llä

Sulje

Pysy kartalla

Tilaa uutiskirjeemme ja saat tietoa tulevaisuuden nousevista ilmiöistä sekä tulevista tapahtumista.